Jak zrobić dobre zdjęcie?

Jak wykonać dobre zdjęcie? Większości z nas wydaje się, że tylko profesjonalny fotograf jest w stanie uchwycić odpowiedni kadr, dopasować ujęcie i wykonać po prostu dobre zdjęcie. Czy na pewno?

Wystarczy przejrzeć internet, przeczytać kilka poradników i wszystko jasne. Dobre zdjęcie, genialny kadr i fantastyczne ujęcie są dostępne nie tylko dla profesjonalistów, ale również amatorów, laików w tym fachu.

Tak naprawdę, nie trzeba mieć nawet sprzętu wartego kilka czy kilkanaście tysięcy. Jeśli się uprzesz i zastosujesz do rad, wystarczy Ci niewielki aparacik za kilkaset złotych czy nawet aparat w telefonie komórkowym.

Dobrze, to teraz kilka porad, jak wykonać takie fantastyczne zdjęcie. Po pierwsze, trzymaj aparat stabilnie. Ustabilizuj swoje ciało, stań w lekkim rozkroku i zniweluj drżenie rąk. Jeśli to konieczne, używaj statywu. Po drugie, zwracaj uwagę na światło. I na kompozycję. Używaj zasad powszechnie uznanych w malarstwie.

Po trzecie, zastanów się nad zdjęciem. Spójrz w ujęcie. Jest dobrze wykadrowane? Czy główny motyw zdjęcia został dobrze wychwycony? Czy żaden ważny element nie został pominięty? Czy to zdjęcie ma jakikolwiek sens?

Jeśli jesteś pewien, naciśnij przycisk migawki. Teraz możesz podziwiać zdjęcie idealne.

Dodaj komentarz